עמוד:17

לתלמידים שמתקשים בפעילות 4 אפשר לתת רמז : פינות המלבן הן זוויות ישרות וכדאי לחפש משולשים שהפינות האלה הן הזוויות הישרות שלהם . הנה כמה תשובות : משולש קהה - זווית ) עמ ' 32 - 31 ( משלּש שיּ ֵ ש בו זוית קהה נקרָא משלש ֻ קהה זוית . בעיסוק במשולשים קהי - זווית חשוב להדגיש : דיי בזווית אחת קהה כדי שהמשולש ייקרא ‘ קהה - זווית ' . אם בודקים את אחת מזוויותיו של משולש נתון מוצאים שהיא קהה – אין צורך להמשיך ולבדוק גם את שתי הזוויות האחרות , ואפשר לקבוע שהמשולש הוא קהה - זווית . בפעילות 6 ( עמ ' 31 ) זיהוי הזווית הקהה נעשה על ידי השוואה לזווית ישרה . אפשר להשתמש בזווית הישרה של הסרגל המשולש או בזווית ישרה מהאוסף . חשוב שהתלמידים יזכרו שאם מוצאים שבמשולש יש זווית שאינה קהה , עדיין אין זה אומר שהמשולש אינו קהה - זווית - יש למדוד גם את שתי הזוויות האחרות שלו ולראות אם הן קהות . משולשים א , ג ו - ה הם משולשים קהי - זווית . בפעילות 7 ( עמ ' 31 ) צריך לזהות משולשים קהי - זווית בסרטוט מורכב . מיומנות זו קשה למקצת התלמידים , ואולם חשוב לתת להם זמן להתנסות בפעילויות מסוג זה , כי הן מפתחות את הראייה המרחבית . לתלמידים המתקשים אפשר להציע לעבוד בהדרגה : תחילה לסמן משולש כלשהו , ולאחר מכן לבדוק אם יש לו זווית קהה וכך הלאה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר