עמוד:15

בפעילות 7 ( עמ ' 24 ) עוסקים ביצירת זווית של ° , 360 כלומר , בבניית עיגול שלם . זווית זו קשה להבנה לתלמידים בגיל הזה , והעמקה בכך תיעשה בשנים הבאות . זוהי רק נגיעה ראשונית . פעילויות 7 - 6 מחברות שני נושאים : פעולות במספרים טבעיים וזוויות . הן תורמות גם לפיתוח התובנה המספרית וליכולת לפתור תרגילים בעל - פה ובכתב ולמצוא קשרים בין מספרים וגם לפיתוח התובנה הגאומטרית . על הקשרים האלה משוחחים בדיון שבסוף פעילות . 7 פעילות 8 ( עמ ' 24 ) היא למעשה פעילות " הפוכה " לפעילות : 7 בפעילות 7 בנו התלמידים זווית של ° 360 מזוויות קטנות , ובפעילות זו " מחלקים " ° 360 לזוויות קטנות יותר . בפעילות 9 ( עמ ' 25 ) כתובות מתחת לכל מצולע המידות של הזוויות שלו . אפשר להתאים את הגדלים לזוויות גם ללא מדידה אלא לפי " תכונת " הזווית , כלומר , לפי הקביעה אם היא ישרה , קהה או חדה . לדוגמה , בסעיף א : למרובע הזה יש שתי זוויות ישרות - אלה הן הזוויות בנות ° . 90 נשארו שתי זוויות : אחת קהה - והיא בת ° , 110 ואחת חדה - והיא בת ° . 70 בפעילות 11 ( עמ ' 27 ) לא ייתכנו המקרים האלה : ג | נויה הצמידה זוית חדּה לזוית ישרָה . האם יתכן שהתקבלה זוית שטוחה ? כּן / לֹא לא ייתכן שהתקבלה זווית שטוחה , משום שזווית חדה היא קטנה מ - , 90 ולכן סכום שתי הזוויות קטן מ - . 180 ד | אילי הצמיד שתי זויּות קהות . האם יתכן שהתקבלה זוית שטוחה ? כּן / לֹא לא ייתכן שהתקבלה זווית שטוחה , משום שזווית קהה היא גדולה מ - , 90 וסכומן של שתי זוויות קהות גדול מ - 180 ( כלומר גדול מזווית שטוחה ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר