עמוד:107

א . נפחים של גופים ( עמודים 177 - 172 בחוברת לתלמיד ) ביחידה זו עוסקים בגופים ( שאינם חלולים ) . פעילויות 3 - 1 עוסקות במושג נפח באופן כללי . פעילויות 7 - 4 עוסקות בהשוואת נפחים על ידי השקעה במים . עמוד 172 בפעילות , 1 הפותחת את הפרק , יש סיפור המזמן דיון כיתתי שמטרתו להציג את המושג " נפח " : תמיר הקטן התבקש לבחור את הצעצוע שתופס פחות מקום . הסיפור מתאר סיטואציה שיש בה משמעות מובנת לרעיון של " לתפוס מקום " . המושג " נפח " מוצג לתלמידים לאחר הדיון בצעצועיו של תמיר באופן כזה : חפץ שתופס יותר מקום הוא חפץ בעל נפח גדול יותר . מטרת הגדרה זו היא לקשר את המושג " נפח " לדיון בצעצועיו של תמיר . אין צורך לדרוש מהתלמידים לזכור את ההגדרה . מטרת פעילות 2 לסכם את הדיון שבפעילות הקודמת תוך שימוש במושג החדש שנלמד – הנפח . ליחידה ב : כלי פלסטיק ( שני כלים לכל קבוצה של 5 תלמידים ) מדבקות גרגירים ( אורז או עדשים או חול ) פקקים של בקבוקי שתייה מהלך ההוראה בפרק הפרק מחולק לשתי יחידות : היחידה הראשונה : נפחים של גופים - עוסקת במושג נפח באופן רחב , ומתמקדת בהשוואת נפחים של גופים שאינם חלולים ( השוואה ישירה והשוואה בעזרת מתווך - השקעה במים ) . היחידה השנייה : נפחים של גופים חלולים - עוסקת בנפח כקיבול ומתמקדת בהשוואה ( בעזרת מתווך - מילוי בגרגירים ) ומדידה ( ביחידת מידה שרירותית - פקק ) של נפחים של גופים חלולים ( קופסאות , כוסות וכדומה ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר