עמוד:94

לדוגמה , סעיף ה : 5 ק " ג ו - 250 גר ' הם גר ' . נמצא קודם כמה גרמים הם 5 ק " ג : , 5 × 1 , 000 = 5 , 000 ולכן 5 ק " ג הם 5 , 000 גר ' . יש להוסיף עוד 250 גר ' : . 5 , 000 + 250 = 5 , 000 כלומר , 5 ק " ג ו - 250 גר ' הם 5 , 250 גר ' . אפשר לחשב גם בתרגיל אחד : . 5 × 1 , 000 + 250 = 5 , 250 סעיף ו : 1 , 500 גר ' הם ק " ג ו - גר ' . את אלף הגרמים אפשר להמיר ב - 1 ק " ג , והשאר נשאר בגרמים : 1 ק " ג ו - 500 גר ' . התלמידים התנסו בחישובים דומים והמרות דומות בנושא ‘ מדידת אורך ' . סעיפים ז ו - ח הם סעיפי אתגר בגלל השימוש בשברים חצי ורבע , ואולם מומלץ מאוד לעודד את כל התלמידים לנסות ולפתור . לדוגמה , סעיף ח : רבע ק " ג הם גר ' . את התלמידים הנרתעים מהשימוש בשבר אפשר לשאול : מה זה רבע ק " ג ? לכמה חלקים שווים צריך לחלק את הקילוגרם ? כמה גרמים יהיו בכל חלק ? עמוד 161 כל החישובים בפעילות 12 דורשים המרה של גרמים בקילוגרמים . לתלמידים הזקוקים לכך אפשר להציע להיעזר בדף טיוטה לחישובי הביניים ולסמן בציור את מה שכבר חישבו . חשוב להזכיר לתלמידים לשים לב ליחידות המידה ( ק " ג או גר ' ) . כל סעיף אפשר לפתור בדרכים שונות - לבחור מה לחבר קודם ומה אחר - כך ובאיזה שלב לבצע המרה בקילוגרמים . מומלץ מאוד לאפשר לתלמידים שונים להציג דרכי פתרון שונות . דוגמאות לדרכי פתרון שונות לסעיף ב דרך אחת - מחפשים קבוצות של פריטים שמשקלן 1 ק " ג :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר