עמוד:133

פעמים רבות הקושי בבעיה מילולית הוא בהבנת הבעיה ולא בביצוע החישוב . הציעו לתלמידים המתקשים לספר את הסיפור שבכל בעיה בּמילים שלהם או לצייר את הנתונים באופן סכמתי . לדוגמה : 4 ילדים התחרו ביניהם בריצה במסלול בחצר בית הספר . א . אמיר ו ֶ איל התחילו לרוץ בדיּוק באותו הזמן . אמיר הגיע לקו הסיּום לאחר דקה ו 10 שניּות , ו ֶ איל הגיע אליה לאחר 110 שניּות . מי מהם הגיע ראשון לקו הסיּום ? ציור הנתונים : הציור עוזר להבין שעלינו להשוות בין שני פרקי הזמן – דקה ו - 10 שניות ו - 110 שניות . שאלות לדיון : מדוע משתמשים בשניות כאשר מודדים זמני ריצה ? באילו מקרים נוספים חשוב למדוד בשניות ולא רק בדקות ? פעילות 5 הפעילות עוסקת באומדן של משכי זמן . בכל סעיף יש רק דרך אחת להשלים כך שהמשפט יהיה הגיוני . אם תלמידים טועים , אפשר להמחיש את הטעות על ידי השוואה למשכי זמן אחרים . למשל , נניח שתלמיד שגה והשלים את המשפט הראשון כך : רועי השלים את המבחן בחשבון ב - 40 שעות . כדאי לשאול את התלמיד : כמה שעות נמשך יום לימודים אחד ? באופן דומה , אם תלמיד משלים את סעיף ג כך : רעות מיהרה מאוד והספיקה ללבוש חולצה ב - 40 דקות . כדאי להזכיר לתלמיד ש - 40 דקות זה כמעט משך של שיעור שלם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר