עמוד:92

עמוד 156 לאחר שהתנסו התלמידים במדידת משקל , הם מתבקשים ליישם את הידע שלהם על המצבים המוצגים בציורים שבפעילות . 7 הנקודוֹת לדיון שהצענו בפעילות 6 מתאימות גם כאן , אם המאזניים שהובאו לכיתה בפעילות 6 לא זימנו אותן . למשל , אם התלמידים השתמשו רק במאזניים אנלוגיים בטווח משקלים מסוים , אפשר לנצל את פעילות 7 כדי לדון בטווחי משקלים שונים . שאלות נוספות לדיון על המכשירים השונים : אילו מאזניים כדאי להציב בחנות תבלינים ? אילו מאזניים כדאי להציב בחנות ירקות ? מה יראה כל אחד משלושת המאזניים אם אניח עליהם שקית פסטה שמשקלה 500 גרם ? באילו מאזניים עליי להשתמש אם חשוב לי לדייק מאוד במדידה ? עמוד 157 בפעילות 8 יישמו התלמידים את ניסיונם במדידת משקל במשימה מחיי היום - יום : אפיית עוגיות . מכיוון שלרוב אי - אפשר לאפות בתוך הכיתה , ילוו התלמידים את אור , ילד בן גילם , ויסייעו לו להכין את המצרכים הדרושים על ידי הדבקת תצלומים של המצרכים מדף הגזירה שבסוף החוברת לתלמיד . הכנת המצרכים דורשת מהתלמידים גמישות : כל מצרך דורש פעולה מעט שונה כדי לספקו בכמות המתאימה . החמאה והסוכר : התלמידים צריכים לקרוא את המשקל המוצג על המאזניים . לכל מאזניים יש סקלה שונה של משקלים . הקמח : בתצלום נתון משקלה של כוס אחת של קמח . לפי נתון זה התלמידים צריכים להסיק כמה כוסות קמח נדרשות לפי המתכון . אבקת האפייה : זהו מוצר שמשקלו רשום עליו - יש למצוא את הכיתוב על האריזה שבתצלום ולהסיק כמה אריזות נדרשות לפי המתכון . הביצים : פשוט צריך לספור - נתון מספר הביצים הנדרשות ולא משקלן . אפשר לשאול את התלמידים מדוע לדעתם זה כך . תלמידים סקרנים יכולים למצוא מה משקלה של ביצה , לאחר שיניחו את מספר הביצים הנדרש ( 2 ) במקום המתאים על ציור המאזניים . החידה שבתחתית עמוד 157 עוסקת בזה : כדי לפתור אותה התלמידים צריכים לפתור את התרגיל . 140 : 2 ייתכן שבשלב זה עדיין לא למדו התלמידים לפתור תרגילי חילוק מחוץ ללוח הכפל , ואולם רוב התלמידים יוכלו למצוא את התשובה על ידי השלמת משוואת הכפל המתאימה : . 2 × = 140

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר