עמוד:128

נסמן על השעון את הדרך שעבר המחוג הגדול ( אפשר לסמן על הציור שבחוברת ואפשר לסמן בעיפרון על שעון הקרטון : נמנה את הדקות בקפיצות של : 5 מכאן : צח הלך במשך 35 דקות . . 2 על פי שעת ההתחלה והסיום : שירה יצאה לסיור בשעה 8 ו - 20 דקות והגיעה לסוף המסלול בשעה 9 ו - 5 דקות . בין השעה 8 ו - 20 דקות לשעה 9 יש 40 דקות . היא הלכה 5 דקות יותר , ולכן בסך הכול הלכה שירה במשך 45 דקות . . 3 בעזרת חישובים קודמים : כבר חישבנו שצח הלך 35 דקות . הוא הגיע ב - 8 ו - 55 דקות . רועי הלך 40 דקות , כלומר 5 דקות יותר מצח . לכן הוא הגיע 5 דקות אחריו ( הם יצאו באותו הזמן ) , כלומר , רועי הגיע לסוף המסלול בשעה . 10 כל הדרכים נכונות . מומלץ לאפשר לתלמידים לגלות את הדרכים השונות בעצמם ולדון על דרכי הפתרון שמצאו . עמוד 193 פעילות 7 התלמידים עוסקים בחישוב שעות ומשכי זמן . הפעילות דומה לפעילות , 6 אך ללא ציורי השעון . רצוי להציע לתלמידים להיעזר בשעון הקרטון . שימו לב להבדלים בין הסעיפים : בסעיף א מחשבים את שעת הסיום ( מקביל להשלמת הטור הימני בפעילות . ( 6 בסעיף ב מחשבים את משך הזמן ( מקביל להשלמת הטור השמאלי בפעילות . ( 6 בסעיף ג מחשבים את שעת ההתחלה - חישוב כזה לא נעשה קודם ועלול לעורר קושי . אפשר להיעזר בשעון הקרטון : לכוון את המחוגים לשעה , 5 השעה שבה החוג של מיכאל מתחיל , ולסובב את מחוג הדקות 35 דקות אחורה , נגד הכיוון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר