עמוד:40

עמוד 67 בפעילות 1 ניתנת דוגמה לתהליך הציור של סדרת צורות שבה זווית הסיבוב בין כל שתי צורות סמוכות היא ° . 90 מומלץ להדגים לתלמידים את התהליך , ורצוי מאוד שהתלמידים יציירו בעצמם בעזרת השבלונה לפי ההוראות המפורטות בדוגמה . התהליך נראה מורכב , אך בניסיון שערכנו עם תלמידים ראינו שהתהליך מובן להם ואין להם קושי לפעול לפיו . שימו לב לקווי הרשת הנחתכים - בין כל שני קווים נוצרת זווית של ° . 90 החללים מסייעים לנו לצייר סיבוב בזווית זו בין כל שתי צורות , אם נעבוד באופן הזה : נבחר נקודה כלשהי בצורה שיהיה לנו קל למצוא אותה בשבלונה ונצייר אותה על אחד מקווי הרשת . אחר כך נסובב אותה סביב נקודת הסיבוב עד שאותה הנקודה שבחרנו תיגע בקו הרשת הבא . במקרה הזה נוח לבחור בנקודה שהיא ‘ קצה ' האות - s הנקודה האדומה בדוגמה שלמעלה ובסרטוט הזה : אשר לשאלות על זווית סיבוב גדולה מ - - 90 על זה אנחנו מצפים שהתלמידים יענו לאחר שיחברו את סכום ערכי הזוויות . למשל , בין צורה 1 לצורה 3 יש זווית סיבוב של ° . 180 ( אגב , מוסכם כי זווית הסיבוב היא חיובית , כאשר הסיבוב הוא נגד כיווּן השעון . )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר