עמוד:82

עמודים -137 136 זו היא פעילות פתוחה המזמנת פתרונות רבים . מומלץ לערוך דיון כיתתי ולבקש מהתלמידים להציע פתרונות מסוגים שונים : • פתרונות שבהם על כפות המאזניים יש רק ירקות דוגמה : • פתרונות שבהם על כף אחת יש כמה ירקות ועל הכף האחרת יש גולות דוגמה : • פתרונות שבהם על כל כף יש גם ירקות וגם גולות דוגמה : עמוד 138 גם בפעילות שבעמוד זה נתונים מאזניים מאוזנים , והתלמידים מתבקשים להסיק מסקנות על סמך הנתונים . בכל סעיף כדאי לשאול את התלמידים מה יקרה אם נוציא את הגולות מכפות המאזניים . לדוגמה : בסעיף א - אם נוציא את הגולות מכף המאזניים , הכף שעליה חבילת הקלפים תשקע כלפי מטה , ואילו הכף שעליה הבננה תעלה למעלה . פירוש הדבר הוא שחבילת הקלפים כבדה מהבננה . ההתנסויות של התלמידים בשימוש במאזניים בתחילת הפרק מסייעות להם להבין את אופן הפעולה של המאזניים בפעילות זו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר