עמוד:46

פעילות 10 לפני שהתלמידים מודדים מומלץ לבקש מהם לשער על פי התבוננות בצורות . למצולע ב השטח הגדול ביותר ( 4 משולשים ירוקים ) . למצולע א ההיקף הגדול ביותר ( 22 ס " מ ) . עמודים -58 56 בפעילויות שבעמודים אלה משתמשים ביחידת מידה חדשה לשטח : מלבן ירוק שמידותיו 3 ס “ מ × 4 ס “ מ . כאמור , שטח המלבן הירוק גדול פי שניים משטח המשולש הירוק . עמוד 57 בעמוד זה שוב עוסקים בשטח ובהיקף של מצולע . התלמידים מסרטטים שני מצולעים ששטחם 4 מלבנים ירוקים . הם ממשיכים להיווכח שלצורות ששטחיהן שווים יכולים להיות היקפים השונים זה מזה , כמו בדוגמאות המובאות כאן . שימו לב : הסרטוטים כאן הם מוקטנים , וההיקפים מחושבים לפי המידות שבחוברת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר