עמוד:15

גם לצורות אפשר לקרוא בשמות שונים . המלבן , למשל , הוא גם מרובע , כי יש לו 4 צלעות , וגם מצולע , כי הוא בנוי מצלעות . ב . במקרה שהתלמידים מתבלבלים בין מרובע לריבוע , אפשר לצייר מרובע כלשהו ולשאול : איך קוראים לצורה זו ? כמה צלעות יש לצורה זו ? אפשר גם להציג תחילה משולש ואחר כך מרובע , והתלמידים ימצאו את הקשר בין שם המצולע למספר הצלעות שלו : משולש — שלוש צלעות , מרובע — ארבע צלעות . פעילויות -6 2 בפעילויות אלה עוסקים בניתוח של מצולעים לפי מספר צלעותיהם . כמו כן חוזרים על המושגים צלע וקדקוד ועל הקשר שבין שם המצולע לבין מספר קדקודיו ומספר צלעותיו . בפעילות 5 עוסקים גם בהבחנה בין ריבוע למלבן . פעילות 7 התלמידים מתבקשים לחזור שוב לציור שבעמודים 7 - 6 ולתאר באופן מפורט יותר אילו צורות מישוריות הם יכולים לזהות על פני הגופים שבציור . הפעם יוכלו התלמידים להשתמש בתיאור במונחים כמו קדקוד , צלע , משולש ועוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר