עמוד:4

מבנה החוברת לתלמיד כל נושא מוצג בחוברת בפרק נפרד . בחוברת לתלמיד יש חמישה פרקים ( מסומנים ב –•) המתאימים לנושאים שבתכנית הלימודים : בכל פרק יש גם פעילויות המסתמכות על מושגים שנלמדו בפרק קודם ( או בפרקים קודמים ) . בכל הפרקים יש מרכיבים מרכזיים המתוארים כאן בקצרה ( בסוגריים מצוין מספר העמוד הראשון שמופיע בו דף מסוג זה ) : בדקו את עצמכם ( עמוד : ( 27 בדפים אלה יש פעילויות שנועדו לבדוק את מידת השליטה של התלמידים בנושאים המודגשים בפס שמתחת לשם הפרק שבראש הדף . חשוב לבדוק את עבודתו של כל תלמיד בדפים אלה ולמצוא אם התלמיד זקוק לחיזוק או להבהרה נוספת בנושאים מסוימים . סיכום הפרק ( עמוד : ( 28 בדף ( או דפי ) הסיכום שבסוף כל פרק אין פעילויות , אלא מובא סיכום מתומצת של המושגים ושל העקרונות החשובים שנלמדו בפרק . אבזרים לפרק : האבזרים הנחוצים ללימוד הפרק מפורטים בשער הפרק בחוברת לתלמיד ובשער הפרק במדריך למורה . יש אבזרים הנמצאים במארז האבזרים שאותו רוכשים בנפרד , יש דפים המצורפים לחוברת לתלמיד ויש דפים המצורפים למדריך זה ומיועדים לשכפול ( דפים אלה מובאים גם באתר של מטח באינטרנט ) . אף אם נראה שהעבודה בעזרת אבזרים קצת מסורבלת , יש חשיבות רבה לשימוש באבזרים ואין לוותר עליהם . אפשר להקל את העבודה על ידי ריכוז האבזרים בכיתה . מבדקים : לכל פרק יש מבדק מסכם המצורף בנספחים שבסוף מדריך זה ומיועד לשכפול . במהדורה הדיגיטלית של ספר הגאומטרייה לכיתה ב ' בכותר תמצאו עושר רב של קישורים לפעילויות ברשת מהארץ ומהעולם , הצעות לפעילויות נוספות , הדרכות ועוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר