עמוד:63

בפעילות 10 ( עמוד 96 ) התלמידים ממיינים את העפיפונים לשני סוגים - עפיפונים שבהם שתי הצורות התקבלו זו מזו בהזזה ועפיפונים שבהם שתי הצורות התקבלו זו מזו בשיקוף . העפיפונים א ו – ד מתאימים לשני הילדים , מכיוון שבין הצורות שבהם יש גם שיקוף וגם הזזה . ( עניין זה נובע מכך שכל אחת מהצורות היא סימטרית , ואולם אין לציין זאת לפני התלמידים . ) בפעילות 11 ( עמוד 97 ) התלמידים מתבקשים למצוא זוגות שונים של צורות שהתקבלו בהזזה . מגוון התשובות האפשריות גדול ממספר המקומות לכתיבה הקיימים בחוברת , ולכן סביר להניח שתלמידים שונים יכתבו תשובות שונות . יש הזזה בין כל שתי צורות מבין הצורות האלה : א , ב , ג , ד , ה , ו , ח . יש להניח שמקצת התלמידים יתקשו בזיהוי חלק מזוגות הצורות שיש ביניהן הזזה , מכיוון שלא כל הצורות מצוירות על קו אחד ומכיוון שאין ביניהן מרחקים שווים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר