עמוד:23

אפשרות אחרת : המורה תחזיק גוף , " תחליק " את כל ידה על פאה אחת שלו ותשאל : איך קוראים למצולע שאני מראה ? לאחר שיאמרו התלמידים את השם ( או את השמות ) של אותו מצולע , תסביר המורה שכאשר המצולע הוא חלק מהגוף , אפשר לקרוא לו גם פאה . לתלמידים המתקשים בזיהוי המצולעים שעל פני הגוף אפשר להציע פעילות כזו : הניחו את הגוף שאתם מחזיקים על דף חלק . הקיפו את הגוף בקו והקפידו שהקו יהיה צמוד לגוף . הרימו את הגוף ובדקו : איזו צורה התקבלה ? כעת הניחו את הגוף באופן שונה ושוב הקיפו את הגוף בקו צמוד . איזו צורה התקבלה הפעם ? עמודים : 18 - 17 פאה פעילות 2 צביעה של פאה בציור , כמו ה " ליטוף " של פאה בגוף מוחשי , מאפשרת להבין כי הפאה היא חלק מישורי של הגוף . הצביעה גם מאפשרת לבודד פאה אחת מתוך כל הציור של הגוף , וכך קל יותר לתלמידים לראות את הפאה כמרכיב נפרד . פעילות 3 התלמידים עלולים לטעות בספירת הפאות . לכן מומלץ שיסמנו בפלסטלינה כל פאה שהם כבר ספרו . פעילות 4 בפעילות זו ישתמשו התלמידים בפירמידה המשושה מתוך האוסף . אפשר לבצע פעילות זו בכמה רמות : א . התלמיד משער תחילה אילו מצולעים הם פאות של הפירמידה המשושה , ולאחר מכן בודק על ידי הנחת הפירמידה על הציור . ב . התלמיד בוחר מצולע מסוים מהסרטוט ומנסה להניח עליו את הפירמידה כך שבכל פעם הפירמידה " מונחת " על פאה אחרת . שימו לב : מקצת התלמידים ירצו לקרוא בשם פאה לעיגולים שיש לחרוטים ולגלילים ( מכיוון שהם מישוריים ) . יש להסביר שהמילה פאה מתארת רק מצולעים הבונים את הגופים ולא כל חלק מישורי אחר . לכן במקרים של חרוט ושל גליל העיגולים אינם פאות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר