עמוד:44

עמוד 83 בדומה להצגת המלבן שנעשתה באמצעות השוואתו למקבילית , כך בהצגת הריבוע משווים אותו למעוין . במעוין ובריבוע כל הצלעות שוות , אך בריבוע גם כל הזוויות ישרות . שימו לב שאנחנו מקפידים להציג את הצורות לא רק בצורה הסטריאוטיפית שלהם , למשל כאן - הריבוע איננו " מונח " על אחת הצלעות שלו . באוסף המצולעים יש שני ריבועים : מצולע , 6 שאורך כל אחת מצלעותיו 3 ס " מ , ומצולע , 7 שאורך כל אחת מצלעותיו 4 ס " מ . כשתלמיד מציין שמצולע מסויים הוא ריבוע , חשוב לשאול אותו : מדוע הוא ריבוע ? התלמיד צריך לשכנע שכל צלעותיו שוות באורכן וכל זוויותיו ישרות . פעילות 9 הפעילות של בניית ריבועים מרצועות חשובה , מכיוון שכאשר התלמידים נדרשים להרכיב ריבוע , עליהם לדעת שהם חייבים לבחור ארבע רצועות שׁ וות ְ אורך כדי שארבע הצלעות של הריבוע אכן יהיו שוות . לאחר שהתלמידים מרכיבים את הצלעות , עליהם " ליישר " את הזוויות כדי לקבל ריבוע . חשוב להיעזר כאן בשקף הזווית הישרה כדי לבנות את הזוויות הישרות או בזווית הישרה של משולש מספר 1 מהאוסף . עמוד 84 פעילות 11 פעילות זו מסומנת כאתגר גם משום שהמיומנות של יצירת צורה המורכבת מכמה צורות בשבלונה יכולה להיות קשה טכנית לתלמידים בגיל הזה . הערה : אם התלמידים מתקשים להשתמש בשבלונה , אפשר לעשות פעילות מקבילה בעזרת ריבועים שווים מאוסף המצולעים ולוותר על הציור במחברת . אלה הציורים המתאימים : ב | מלבן המורכב מ – 4 ריבועים : ג | ריבוע המורכב מ – 4 ריבועים : ד | מצולע שאינו ריבוע ואינו מלבן :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר