עמוד:35

ג . היקף ( עמודים 69 - 64 בחוברת לתלמיד ) יחידה זו מקשרת בין הנושא של הפרק הנוכחי - “ מצולעים " - לבין הנושא של הפרק הקודם בחוברת - “ מדידת אורך " . עמוד 64 פעילות 1 בפעילות זו עוסקים באורכי צלעות במצולע : התלמידים מתבקשים למדוד את אורכי הצלעות בסרגל ולסמן צלעות שוות באותו הצבע . חשוב לוודא שהתלמידים שולטים במיומנות של מדידה נכונה בסרגל : מתחילים למדוד מ – , 0 מניחים את הסרגל בקצה הקטע הנמדד ומתבוננים במספר המציין את הקצה האחר של הקטע שהוא אורך הקטע הנמדד . פעילות 2 יש באוסף המצולעים ארבעה מצולעים שונים שהם שווי – צלעות : מצולע - 2 משולש שאורך צלעו 4 ס " מ , מצולע - 6 ריבוע שאורך צלעו 3 ס " מ , מצולע - 7 ריבוע שאורך צלעו 4 ס " מ , ומצולע - 8 מחומש שאורך צלעו 3 ס " מ . הערות על אוסף המצולעים : . 1 למצולעים באוסף יש צלעות שאורכיהן מספרים שלמים של סנטימטרים , למעט המשולש שמספרו . 1 ) למשולש 1 שתי צלעות שאורכן 4 ס " מ , ביניהן זווית ישרה והצלע השלישית אורכה אינו סנטימטרים שלמים . ( . 2 אפשר לסמן על המצולעים צלעות שוות במצ בּ ע )“ טוש " ( מחיק . הצעות לפעילויות נוספות למדידת אורכים באוסף המצולעים : מצאו מצולע שהאורך של אחת הצלעות שלו הוא ... ס " מ . מצאו משולש ) מרובע , מחומש ( שהאורך של אחת הצלעות שלו ... ס " מ . מצאו משולש ששתיים מהצלעות שלו שוות באורכן . עמוד 65 כדי לתת משמעות למושג המופשט “ היקף " - ההיקף מוצג כאורך הדרך שהולכת נמלה סביב חצר . ככל שהדרך ארוכה יותר , ההיקף של המצולע גדול יותר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר