עמוד:10

לדוגמה , נתון הקטע המסורטט הזה : תלמידים רבים שוגים ואומרים שאורך הקטע הוא 5 יחידות , מכיוון שאינם מתייחסים למספר יחידות האורך אלא לקצה הימני של הקטע , בלי לשים לב לנקודת ההתחלה . כדי למנוע , ככל האפשר , שגיאה זו התלמידים מתבקשים לבנות סרגל בעצמם מיחידות מידה שרירותיות ) כפות הרגליים של המלך ( לפי השלבים המפורטים בפרק . חשוב שבשלב זה של הלימוד יקבעו התלמידים את האורך הנמדד הן על ידי קריאה של המספר המסומן והן על ידי מנייה של מספר כפות הרגליים ) יחידות המידה ( הנכנסות באורך זה . כך מבליטים להם את המשמעות של יחידות מידה המסומנות על הסרגל . בפרק יש פעילויות הדנות בשגיאות שכיחות של מדידה בסרגל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר