עמוד:56

בסעיף ט אפשר לקבל את התמונה שבמסגרת רק אם מניחים את המראה על אחת הצורות שבצד ימין כך : ט | בפעילות 5 ) עמוד 100 ( בכל אחד מהסעיפים יש להניח את המראה על הצורה כדי ל ' תקן' אותה . שימו לב , את השטיח אפשר לתקן בשתי דרכים : דרך אחת דרך אחרת בפעילות 6 ) עמוד 101 ( התלמידים צריכים למצוא בכל סעיף באיזה מקום בציור העץ יש להניח את המראה כדי לקבל את ציור העץ השלם . הנטייה של התלמידים היא להניח את המראה במקום שבו העץ נראה חתוך , אך באופן כזה לא יקבלו את ציור העץ , שכן החיתוך אינו בקו הסימטרייה שלו . רק בסעיף א ובסעיף ד אפשר להניח את המראה כך שיתקבל העץ השלם . א | ד | בפעילויות 8 - 7 ) עמודים 103 - 102 ( מוצגים מקרים של השתקפות בסביבה הטבעית - בזכוכית ובמים . נציין שההשתקפויות בזכוכית ובמים אינן שיקופים מדויקים מסיבות שונות . נוסף על כך חשוב לזכור שהעצמים בטבע הם תלת – ממדיים ואנחנו עוסקים בשיקוף המישור . ) הסבר זה אינו מיועד לתלמידים . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר