עמוד:13

8 בניית חרוטים קחו מהאוסף הצבעוני של פריסות לבניית גופים שבמארז האבזרים את החלקים לבניית הגופים כ - כג . לפני שתבנו את החרוטים , נסו לשער : מאיזו גזרה ייווצר החרוט הגבוה ביותר ? מאיזו גזרה ייווצר החרוט ה " רחב " ביותר ? בנו את החרוטים ובדקו אם צדקתם בהשערותיכם . ( שימו לב : יש להדביק את החרוטים כך שקווי הגזירה יתלכדו אך לא יעלו זה על זה . ) הוראות לבניית החרוטים מצורפות למארז האבזרים . 9 א . על החרוטים שבניתם רשומות האותיות האלה : כ , כא , כב , כג . סדרו את ארבעת החרוטים לפי הגובה , מהגבוה ביותר עד הנמוך ביותר . ב . איזה מהחרוטים הכי דומה ל " כובע של ליצן " ? איזה מהם הכי דומה ל " כובע סיני " ? 10 א . מדדו oe את הגובה של כל אחד מהחרוטים והשלימו בטבלה . גובה של חרוט מודדים כאשר הוא מונח על בסיסו . אפשר להשתמש בשני סרגלים , כמו בציור שממול : לקו זה קוראים קו יוצר והוא שונה מן הגובה . ב . לאיזה חרוט זווית הג › זרה הגדולה ביותר ? לאיזה חרוט זווית הגזרה הקטנה ביותר ? לאיזה חרוט הגובה הגדול ביותר ? לאיזה חרוט הגובה הקטן ביותר ? לאיזה חרוט שטח הבסיס הגדול ביותר ? לאיזה חרוט שטח הבסיס הקטן ביותר ? דיון מה הקשר בין זווית הגזרה שממנה החרוט נוצר לבין גובה החרוט ושטח הבסיס ? למורה : לדיון שבפעילות : 10 החרוטים כ , כא , כב ו – כג בנויים כולם מגזרות של עיגולים שהרדיוסים שלהם שווים , ולכן אפשר להשוות את הגובה לפי זווית הגזרה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר