עמוד:137

8 בכל מקבילית : א . בחרו צלע כרצונכם והדגישו אותה בצבע . הדגישו את אחד הקדקודים שאינם שייכים לצלע הזאת . ( כדאי שכל תלמיד יבחר צלע וקדקוד שונים מאלה שבחר חברו . ) ב . סרטטו קטע לפי הדרישות האלה ( היעזרו בסרגל הגובה ) : הקטע מאונך לצלע המודגשת ( או להמשכה ) . קצהו האחד של הקטע בקדקוד המודגש . קצהו האחר של הקטע על הצלע המודגשת או על המשכה . כל אחד מן הקטעים שסרטטתם בסעיף 8 נקרא גובה של מקבילית . דיון א . השוו את הסרטוטים שלכם לסרטוטים של חבריכם בכיתה . ב . כמה גבהים שונים באורכם אפשר לסרטט במקבילית אחת ? ג . כמה גבהים יוצאים מקדקוד אחד ? למורה : קטע כזה לא ייחשב גובה של המקבילית אף שאורכו שווה לגובה , משום שאיננו יוצא מקדקוד . ואולם לצורך שימושים שונים ( כמו חישובי שטחים , בפרק הבא ) אפשר להשתמש בקטע זה כמייצג את הגובה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר