עמוד:57

9 סרטטו בכל סעיף מצולע המתאים לתיאור . 10 א . סרטטו מרובע על לוח נקודות . ב . בחרו קדקוד אחד במרובע שסרטטתם . כמה אלכסונים אפשר לבנות מהקדקוד שבחרתם ? ג . כמה אלכסונים יש במרובע שלכם ? דיון האם קיים מרובע שיש בו יותר משני אלכסונים ? 11 א . על כל לוח נקודות מסורטט מרובע : סרטטו את אלכסוניו . בדקו : האם שני האלכסונים שווים באורכם ? ב . סרטטו מרובע השונה מארבעת המרובעים שבסעיף א ושאלכסוניו שווים זה לזה . רמז : כדאי לבנות קודם את האלכסונים ורק אחר –כך את המרובע . למורה : בסעיף 10 כדאי לבקש מהתלמידים לסרטט מרובעים שונים וביניהם גם מרובעים קעורים . חשוב שכל אחד מהתלמידים יראה גם את המרובעים שסרטטו חבריו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר