עמוד:22

8 תנו לכל משולש שני שמות : שם לפי צלעות ( שווה – שוקיים , שווה – צלעות או שונה – צלעות ) ושם לפי זוויות ( ישר – זווית , קהה – זווית או חד – זוויות ) . 9 פעילות חקירה : א . נסו לחקור אילו סוגי משולשים אפשר ליצור אם ממיינים גם לפי צלעות וגם לפי זוויות ( למשל : משולש שווה – שוקיים וישר – זווית ) . נסו לסרטט כל אחד מהסוגים האלה על לוח נקודות או לבנות אותו מרצועות או מגפרורים . ב . כמה סוגים שונים הצלחתם לבנות ? 10 סרטטו משולשים לפי ההוראות . למורה : בסעיף 9 כדאי לשוב ולהדגיש שמשולש שווה – צלעות אי – אפשר לסרטט על לוח נקודות . אם תלמיד מסרטט על לוח הנקודות משולש הדומה למשולש שווה – צלעות , חשוב למדוד ולהיווכח שאין הוא שווה – צלעות . את המשולשים הנדרשים בסעיף 10 מקצת התלמידים כבר סרטטו בפעילות החקירה שבסעיף . 9 כדאי לבקש מהם לסרטט משולשים אחרים בהתאם להוראות שבסעיף . בסעיף 10 חשוב להזכיר לתלמידים לבדוק בכל פעם אם המשולש שסרטטו אכן מתאים לדרישה . שוויון צלעות כדאי לבדוק בעזרת פס קרטון , וזוויות - בעזרת פינה של דף מלבני .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר