עמוד:4

א . קטעים 1 סרטטו על לוח הנקודות שלפניכם קטעים שונים באורכם . שימו לב : קצות הקטעים צריכים להיות נקודות המסומנות בלוח . כדי להשוות בין שני קטעים אפשר להיעזר בפס קרטון . 2 א . לפניכם קטע נתון . סרטטו חמישה קטעים השווים לו באורכם במקומות שונים על הלוח ובכיוונים שונים . בדקו אם הקטעים שסרטטתם אכן שווים . ב . סרטטו צורה מעניינת הבנויה רק מקטעים השווים לקטע הנתון בסעיף א . למורה : במהלך הפרק מסרטטים צורות על לוח נקודות . קצות כל קטע חייבים להיות נקודות על הלוח . בסוף החוברת ( עמוד 234 ) מצורף דף לוחות שעליו לוחות של נקודות . אם רוצים , אפשר להשתמש גם בו . אפשר להדפיס דף זה מהאתר : . www . cet . ac . il / math מומלץ לעבוד בפרק זה בקבוצות . בסעיף 1 כדאי להזכיר לתלמידים כיצד משווים בין אורכים בעזרת פס קרטון : מסמנים על פס הקרטון את אורכו של הקטע האחד ומשווים אל האחר . בסעיף 2 ב אפשר ליצור כל צורה שהיא , ולא מצולע דווקא .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר