עמוד:126

המדרש על השבת הראשונה הוא מדרש קצרצר של חז"ל המסביר שהאדם נברא ביום השישי לבריאה כדי שמיד תינתן לו הזדמנות לקיים מצווה ולהתחיל את תפקידו עלי אדמות בדרך הטובה ביותר . המשל מתאר את המהלך שעשה המלך : תחילה הוא תכנן ובנה ארמון וקישט אותו , אחר כך ציווה להכין סעודה , ורק כשהכול היה מושלם - הזמין אליו אורחים . פעילויות 2 , 3 במשל שבמדרש ה' הוא המלך , ימי הבריאה וכל מה שנברא בהם משולים לבניית הארמון והאדם מייצג את אורחי המלך . המדרש והמשל שבתוכו מבקשים להראות שהקדוש ברוך הוא רצה שהאדם ירגיש רצוי וחשוב לנוכח העובדה שהוא עשה עבורו את הטוב ביותר ; העולם שנברא עבור האדם הוא כהיכלו של מלך . המדרש אינו מסתפק בציון של בניית ההיכל , אלא מוסיף פרטים על שכלול הארמון ועל הכנת הסעודה . אלה מקבילים להכנות לשבת , כולל הכנת הסעודה . כך , כשנברא אדם הראשון , הוא זכה להיכנס מיד להיכל המואר והמקושט , כלומר ניתנה לו הזדמנות להתחיל מיד בקיום מצווה – המצווה של שמירת השבת . כניסה זו לתוך השבת , לזמן שהוא פסגת ימי השבוע , הייתה הדבר הראשון שחווה . המדרש רומז אם כך גם על ערכה וחשיבותה של השבת , שהייתה הראשונה " לארח" את אדם הראשון , פאר הבריאה . שם הפרק : הלוח העברי ( כרך ב עמ' ( 16 נושא הפרק בפרק טקסטים מידעיים בהם משולבים קטעים מן המקורות ועלילון ( קומיקס ) העוסקים בלוח השנה העברי . כיוון שהחודש אותו מעברים הוא חודש אדר , מומלץ ללמדו לקראת ראש חודש זה . הפרק מפנה לפעילות דיגיטלית לשם צפייה בהדמיות ( סימולציות ) המדגימות את תנועת גרמי השמיים . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יקראו טקסטים מידעיים וידונו בשאלות : מדוע אחת לשנתיים-שלוש מעברים את השנהו מהי שנה מעוברתו מדוע מעברים דווקא את חודש אדרו כיצד עיברו את השנה בתקופת המשנהו יעדי החינוך הלשוני . 1 הפקת מידע מטקסטים מידעיים . . 2 העמקת ההיכרות עם התפקיד של הנקודתיים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר