עמוד:122

הערות והצעות להוראת הפרק המעשייה "רומפלשטילצקין" פעילות 4 סעיף ד-לתלמידים מתקשים כדאי להקדים ולתת רשימה של ארבע–חמש מילים בצורת רבים ; מילים אלה ידגימו את המשמעות הבסיסית של " תוספות" למילים ויאפשרו להם להגיע בקלות למילות המקור . אחר כך יוכלו להתמודד ביתר קלות עם המילים בפעילות זו . *** קטע מתוך מחזה לאחר משימת הקריאה של הקטע מתוך " עוץ לי גוץ לי" או במהלך ההתכוננות , כדאי לשאול את התלמידים אם העובדה שקראו קודם את המעשייה שעל פיה נכתב המחזה עזרה להם בהבנתו . לתלמידים מתקדמים אפשר להציע לתרגם את הקטע לעברית של ימינו ( ולהיעזר במילון לפי הצורך . ( ייתכן שיוכלו גם להגיע לחריזה בחלק מן השורות . לאחר התרגום יוכלו התלמידים להציג בפני הכיתה כולה את הקטע בשתי הגרסאות . זוהי הזדמנות לעורר את מודעותם של הילדים לרבדים השונים של השפה העברית ולהבדלים בין העברית של ימינו לעברית הישנה יותר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר