עמוד:37

טקסטים , המופיעים בתצורות שונות וכוללים ייצוגים שונים . העיסוק בטקסטים מולטי-מודאליים נעשה חיוני יותר נוכח השימוש הגובר בסביבה הדיגיטלית , המאפשרת לכלול בתוכה טקסטים מולטי-מודאליים מתוחכמים אף יותר מאלה המופיעים בספרים מודפסים- כמו למשל האפשרות לכלול סאונד , או סרט וידיאו המורכב מייצוגים ויזואליים וממלל . השילוב של ייצוגים ויזואליים לצד טקסט כתוב נובע ממטרת הכותבים : ייצוגים ויזואליים יכולים להשלים את הנאמר בטקסט והם יכולים להבהיר או להדגים דברים שנאמרו בטקסט . ייצוגים כאלה יכולים להיות הכרחיים ולא-הכרחיים להבנת הכתוב . בקריאה הראשונה של טקסט מרובה ייצוגים מומלץ שהילדים יקראו את הטקסט בקריאה מרפרפת ולא יתעמקו בכל מילה . הקריאה המרפרפת רומזת על המידע הנמסר ובכך תורמת להבנתו ולהבנת אופן הארגון שלו ; לאחר מכן כדאי לפרט יחד במליאת הכיתה מהם הרכיבים המרכיבים את הטקסט ולשאול שאלות כמו : מה ניתן ללמוד מהתצלוםו . ( ביחידת ההוראה " כאן ביתי" ניתן לעיין בדגם הוראה העוסק בנושא של טקסט מרובה ייצוגים ( . ב"מילה טובה מאוד ד" התלמידים נחשפים למגוון של טקסטים המאופיינים בתצורות שונות וכוללים ייצוגים שונים . 86 משרד החינוך ( תשע . ( "א-2011 כאן ביתי – מעיינים בפרק על הרשות המקומית בספר מולדת , חברה ואזרחות . 87 שם . 88 שם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר