עמוד:84

עם המורה 6 יוסי התחיל לפת ֹ ר את התרגיל . 2 , 420 - 600 = כדי שיוכל לחסר 6 מאות הוא נעזר באריזות של העוגיות : הוא פתח אריזה אחת של 1 , 000 וכעת י ֵ ש לו 14 אריזות של . 100 הוא כתב במחברת שלו כך : נסו לציר ֵ "בקצור" את דרך הפתרון של יוסי . מדוע מחק יוסי את ספרת האלפים 2 וכתב מעליה ? 1 מדוע מחק יוסי את ספרת המאות 4 וכתב מעליה ? 14 השלימו את תוצאת התרגיל במחברת של יוסי . חשוב לקשר את צורת הכתיבה המקובלת של ההמרה לפעולות במשטחים . בתרגיל חיסור רצוי שהתלמידים יבדקו מראש אם יש לעשות המרה . רצוי שהם "יכינו" את המספר שממנו מחסרים ( יכתבו תחילה את כל ההמרות הנדרשות , ( ורק אז יתחילו לחסר . חשוב לוודא שהתלמידים מבינים שהמרה אינה משנה את ערך המספר ( אלף אחד , 14 מאות ו–2 עשרות הם . ( 2 , 420

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר