עמוד:68

מדוע למדינות החזקות כל כך קל לתת נשק וכל כך קשה להן לתת ספרים ? מדוע זה כך ? מדוע כל כך קל לבנות טנקים וכל כך קשה לבנות בתי ספר ? אחים ואחיות יקרים , ילדים וילדות יקרים - אנחנו חייבים לעבוד בשביל זה , לא לחכות ! כולנו , לא רק המנהיגים , צריכים לעבוד בשביל זה . את , אתה , אני , אנחנו - כל אחד מאתנו צריך לתרום . כל אחד מאתנו . זו החובה שלנו ! הדור שלנו צריך להחליט , שזה הדור האחרון : הדור האחרון שבו ילדים מעבירים את ילדותם כפועלים בבתי חר וֹ שת . הדור האחרון שבו ילדות נאלצות להתחתן . הדור האחרון שבו ילדים מתים במלחמה . הדור האחרון שבו ילדים נשארים מחוץ לבתי הספר . בואו נתחיל לסיים את זה כאן ועכשיו . ביחד , היום . בואו נתחיל לסיים את זה עכשיו ! תודה רבה לכם , תודה " . . 7 בחלק האחרון של הנאום שלה מלאלה פונה לכל מי שיכול לשנות את המצב . א . למי היא פונה ? ב . מהן המטרות שהיא מבקשת להשיג ? . 8 בחרו קטע אחד מהנאום של מלאלה והתאמנו לקרוא אותו בקול . שימו לב לפיסוק . חשבו : אילו רעיונות תרצו להדגיש בקריאה ? אילו מילים או משפטים ? איך תעשו זאת ( בקול רם יותר ? לאט יותר ? בקול חלש יותר ? בדרך אחרת ?( קראו את הקטע שבחרתם בפני הכיתה . . 9 שיחה בכיתה אחרי שקראתם בקול קטעים מהנאום של מלאלה שוחחו על האמצעים השונים לשכנוע שבאים לידי ביטוי בנאום שנשאה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר