עמוד:175

6 עבודה בקבוצות : נשוה ֵ נפחים על ידי השקעה במים ציוד לכל קבוצה : מכל - בקבוק של משקה קל ( ליטר וחצי ) שחלקו העליון חתוך , מצבע ( טוש ) דק עמיד במים ( לא מחיק ) ושלוש אבנים שייאספו בחצר בית הספר - גודל כל אבן בערך כגודל אגרוף . א . סמנו את האבנים באותיות א , ב ו ג . ב . נסו לשער : לאיזו אבן הנפח הקטן ביותר ? לאיזו אבן הנפח הגדול ביותר ? ג . השוו בין נפחי האבנים על ידי השקעה במים : מלאו כמחצית המכל במים . הניחו את המכל על משטח ישר וסמנו בקו את מפלס המים ( מפלס : גבה פני המים . ( ד . השקיעו את אחת האבנים במים . הקפידו שהאבן תהיה שקועה כלה במים . השקעת האבן תביא לידי עלית מפלס המים . סמנו בקו את המפלס החדש , ורשמו ליד הקו את האות המתאימה לאבן שהשקעתם . ה . הוציאו את האבן מהמים . חזרו על הפעלה ובכל פעם השקיעו אבן אחרת . ו . התבוננו בסמוני הקוים והסיקו : לאיזו אבן הנפח הקטן ביותר ? לאיזו אבן הנפח הגדול ביותר ? האם צדקתם בהערכתכם ( בסעיף ב (? בגלל העיסוק במים אפשר לשקול לעשות את כל הפעילות בחצר . ודאו שכאשר התלמידים מסמנים את מפלס המים , הם אינם מטים את הכלי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר