עמוד:150

א הגרם והקילוגרם 1 משימה לבית א . חפשו בביתכם מוצרים שמשקלם רשום על האריזה . רשמו מה מצאתם . ( אפשר להעזר בהורים ( . ג רם מסמנים בקצור כך : גר . ' קילוגרם מסמנים בקצור כך : ק"ג . ב . מהו המוצר הכבד ביותר שמצאתם ? ג . מהו המוצר הקל ביותר שמצאתם ? ד . מצאו מוצר שמשקלו 1 קילוגרם בדיוק . מה מצאתם ? ה . החזיקו ביד אחת את המוצר שמשקלו 1 קילוגרם וביד האחרת את ילקוט בית הספר שלכם . מה כבד יותר ? השלימו : הילקוט שלי שוקל מ 1 קילוגרם . יותר / פחות פעילות 1 היא פעילות פתיחה לנושא המשקל , והתלמידים יבצעו אותה בביתם לפני לימוד הנושא בכיתה . פעילויות 2 ו 3 בעמודים הבאים מתבססות על תשובות התלמידים בפעילות . 1 רצוי להבהיר לתלמידים : המשקל המוטבע על האריזה הוא בדרך כלל משקל המזון עצמו ללא האריזה . כאשר האריזה עשויה מקרטון , מנייר או מפלסטיק , ההבדלים זניחים וניתן להתעלם מהם . ואולם במקרים שבהם האריזה כבדה ( למשל צנצנת זכוכית ) או שצורת האכסון כוללת נוזלים ( למשל קופסת שימורים ) - יש הבדל משמעותי בין משקל המזון הנאכל למשקל הכולל . במקרים כאלה לפעמים מציינים על האריזה את שני המשקלים : את המשקל הכולל ( ברוטו ) וגם את המשקל נטו - המשקל של המזון המסונן ( למשל בשימורי זיתים או מלפפונים חמוצים . ( לפעמים מציינים רק את המשקל הנקי ( למשל בצנצנצת קפה . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר