עמוד:5

מדידת משקל סיכום הפרק - בעמוד 170 בכיתה ב' למדו התלמידים להשוות משקלים בעזרת מאזני כפות ולמדוד ביחידות מידה שרירותיות . בפרק זה יכירו התלמידים את יחידות המידה המוסכמות למדידת משקל - הגרם , הק"ג והטונה . הכרת הגרם והקילוגרם תיעשה בעזרת מוצרים מהמטבח הביתי . התלמידים ימצאו משקלים של מוצרים על פי הכתוב על אריזותיהם . הם ישוו בין מוצרים שונים ויחשבו משקל כולל של סלי מוצרים . הם ילמדו להמיר יחידות ( גרמים בקילוגרמים ולהפך , ( יתנסו במדידת משקל בעזרת מאזני מטבח ומאזני כפות וילמדו כיצד להיעזר במאזניים כדי להכין עוגיות . הנה דוגמה לפעילות של מציאת המשקל : הכרת הטונה תיעשה בהקשר למשקלים של בעלי חיים גדולים . התלמידים יחשבו את משקלם של פילים , היפופוטמים וחיות אחרות וילמדו להמיר טונות בקילוגרמים ולהפך . מדידת נפח סיכום הפרק - בעמוד 184 בכיתות א' ו–ב' עסקו התלמידים באורכים ובשטחים . הם למדו את משמעות המושגים האלה וכן הכירו דרכים להשוואה ומדידה . בפרק זה יכירו התלמידים מושג חדש - נפח . נפח של חפץ קשור למקום שהחפץ תופס . כדי לתת משמעות למושג מופשט כל כך מסתייעים בסיפור על מזוודה עמוסה . לא נרצה להכניס למזוודה משהו שתופס מקום רב - משהו שנפחו גדול . במהלך הפרק התלמידים נוכחים לדעת שצורה של גוף אינה מעידה על נפחו . הם לומדים להשוות נפחים על ידי השקעה במים : כאשר משקיעים גוף בתוך מים , הגוף דוחק את המים ומביא לידי עליית המפלס . ככל שנפחו של הגוף גדול יותר , כך יעלה מפלס המים גבוה יותר . בכל סעיף מצירים שני מכלים שבכל אחד מהם יש אבן השקועה במים . הקו האדם מסמן את מפלס המים לפני השקעת האבן . הקיפו את האבן שנפחה גדול יותר . אם הנפחים שוים - הקיפו את שתי האבנים . מושג נוסף הקשור לנפח הוא קיבול . קיבול הוא נפח החלל של כלי ( גוף חלול ) - המקום שיש בתוכו . התלמידים ישוו וימדדו קיבול של כלים על ידי מילוי בגרגירים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר