עמוד:48

ו משחק : מספרים בשרשרת תקציר מהמדריך למורה נושא הפעילות : תרגול סדר הפעולות והשימוש בסוגריים שחקו במשחק : מספרים בשרשרת ( לשני משתתפים . ( אבזרים לוח משחק ( בעמוד הבא ) שלוש קוביות משחק ועליהן מדבקות של מספרים : - קובייה שעל פאותיה המספרים 3 , 3 , 2 , 2 , 1 , 1 - קובייה שעל פאותיה המספרים 4 , 3 , 2 , 2 , 1 , 0 - קובייה שעל פאותיה המספרים 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1 שני כלי משחק הוראות המשחק בלוח המשחק יש מסלול של מספרים שתחילתו במבצר הכחול ( המספר ( 0 וסופו במבצר האדום ( המספר . ( 60 במסלול יש גם חמש ערים ( העשרות השלמות . ( לפני תחילת המשחק יש לסמן בעיפרון שלושה קווים אלכסוניים המשמשים קיצורי דרך . לדוגמה : מותחים קו בין 3 ל , 17 בין 29 ל 33 ובין 48 ל . 55 כל משתתף יוצא מנקודת ההתחלה - המבצר הכחול . כל משתתף בתורו מטיל את שלוש הקוביות . הוא צריך להשתמש בשלושת המספרים שהוגרלו כדי להרכיב תרגיל שבעזרתו יתקבל המספר הרצוי לו ( כלי המשחק ינוע לפי תוצאת התרגיל . ( את התרגיל יש לרשום על דף . המשתתף יכול להשתמש בתרגיל בשתי פעולות כרצונו מבין ארבע פעולות החשבון ( חיבור , חיסור , כפל , חילוק ) וכן בסוגריים . את המספרים אפשר לארגן בכל סדר שהוא , אך יש שתי מגבלות : א . חייבים להשתמש בכל המספרים , ובכל אחד מהם פעם אחת בלבד . ב . אסור להשתמש בפעולת חשבון כלשהי או בסוגריים יותר מפעם אחת . שני המשתתפים נעים כל אחד בתורו ומבצעים את מהלכיהם , עד שאחד המשתתפים מצליח להגיע בדיוק אל המבצר האדום . אם אחד המשתתפים ביצע מהלך שייקח אותו מעבר למבצר האדום , הוא אינו נע באותו מהלך . מהלכים מיוחדים : - מי שמגיע בדיוק לתחילתו של קיצור דרך - נע באופן אוטומטי לקצהו האחר . - מי שמגיע בדיוק למקום שנמצא בו היריב "דוחף" את כלי המשחק של היריב שתי ערים אחורה ( או להתחלה , אם עברו פחות משתי ערים . ( - מי שנמצא בעיר - מוגן מדחיפה לאחור . - מי שמגיע לעיר - עובר באופן אוטומטי לעיר הבאה . המנצח - הראשון שמגיע אל המבצר האדום .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר