עמוד:135

. 7 שיחה בכיתה בתחילת הנושא שוחחנו על פתגמים הקשורים לנושא הזקנה ( עמ' , ( 126 לפניכם פתגם נוסף : " כל מדינה שאין בה זקן ראויה לחרב" ( אלפא ביתא דבן סירא ) באיזה מהפתגמים הייתם מסכמים את אחד הסיפורים או את שניהם ? נמקו את בחירתכם . הקשיבו לבחירות של חברים בכיתה ולהסברים שלהם . האם בעקבות דברים בכיתה אתם רוצים לשנות את בחירתכם ? פרטו . . 8 לפניכם כמה מהמאפיינים של מעשיות וסיפורי עם . קראו אותם ובחרו את המאפיינים המתאימים לסיפור אגרטלי הבדולח . לרוב הדמויות נקראות בשמות תפקידיהן , כמו "מלך , " "קבצן" וכן הלאה . לרוב אין תיאור מדויק של המקום שבו מתרחשת העלילה . לרוב אין תיאור מדויק של הזמן שבו מתרחשת העלילה . לעתים קרובות יש בעלילה אי-צדק , אך בסוף הטוב מנצח את הרע . לעתים קרובות מסופר על יצורים פלאיים לא-מציאותיים ומעשי קסם . אוצר של מילים - פעילות מתוקשבת ס או שׂ "כּ שהיה מגלה ש ׂ ערת ש ׂ יבה בּ ש ׂ ער וֹ א וֹ בּ זקנ וֹ , היה ת וֹ ל שׁ א וֹ ת הּ בּ חרי-אף " . ניבים וצירופים עם מספרים "בּוֹ א אל חצר הארמ וֹ ן והת בּוֹ נן בּ כל אשר יקרה בּ ש ׁ בע עינים - ואחר ת שׁוּ ב וּ תס פּ ר לי " . שמות שונים המאפיינים תקופות שונות בחיי האדם " אהב העלם את אביו אהבה עזה וּ כשיצאה גזרת הגר וּשׁ מלפני המל ךְ סרב למלא הּ " .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר