עמוד:99

. 3 האם נהניתם מהסיפור ? האם הסיפור עורר בכם זיכרונות ? אתם יכולים לשוחח על כך עם חברים או לכתוב הרהורים במחברת . . 4 עבודה בזוגות א . קראו את המשפטים שלפניכם . בחרו , כל אחד בנפרד , משפט אחד , והחליטו אם הוא נכון או לא נכון לפי הסיפור . ב . קראו לבן הזוג או לבת הזוג שלכם את המשפט מהסיפור שעליו הסתמכתם בתשובתכם . המס פּ ר נולד בתימן . החומר שסתת עובד בו הוא אבן . לקראת חנוכה המס פּ ר וחבריו , כשהיו ילדים , שיחקו בעיקר בחמש אבנים . פ וֹ רפרה היא סביבון מאבן . כשהמס פּ ר היה ילד הוא רצה מאוד חנוכייה משלו . חנוכיות אבן היו נפוצות בתימן . החברים של המס פּ ר לא ראו חנוכיות אבן לפני שראו את החנוכייה של סבא . בחנוכייה שהסב הכין הדליקו נרות שעווה . . 5 שיחה בכיתה שתי ה פּ סקות הראשונות בסיפור אינן עוסקות בחנוכה . למה בחר המספר להכניס אותן לסיפור על חנוכה ? . 6 א . מצאו במשפטים שלפניכם , הלקוחים מן הסיפור , את המשפטים המתארים את זיכרונות הילד וּ ת של המס פּ ר . אני מתמלא גאווה כשאני מטייל בח וּ צות ירושלים ורואה את האבנים המס וּ תת וֹ ת . כשהייתי ילד שיחקתי עם הילדים בחצר בכל מיני משחקים . סבא הבטיח לי חנוכייה . סבתא לקחה את החנוכייה ו שׂ מה בה פּ תילי וֹ ת ושמן . אני מס פּ ר את סיפור החנוכייה לנכדיי . אני גאה בחנוכייה הזאת כי היא היחידה בעולם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר