עמוד:122

. 4 לקללה ולברכה במקרא ובעולם הקדום בכלל הייתה לא רק משמעות מילולית אלא גם משמעות מאגית . הרחבה בנושא הברכה והקללה – במאגר המידע של מטח . ב . הצעה להרחבה למורה – עבודה עם פירוש רש"י : רש"י הסביר שחוק זה מדבר לא רק על אנשים עיוורים , שממש לא יכולים לראות , אלא גם על אנשים שהם כמו עיוורים בתחומים שונים . רש"י כתב כך : לפני הסומא = ) לפני העיוור ... ( לא תיתן עצה שאינה הוגנת לו = ) שאינה טובה לו . ( א . השלימו : לפי רש"י , כל אדם יכול להיות כמו בתחום שהוא לא מכיר , ולכן אסור להכשיל אותו בעצה ב . רוצים דוגמה ? בבקשה ! השלימו : תייר שלא מכיר את השטרות והמטבעות שלנו הוא " עיוור" בתחום ה ולכן , כשמוכרים לו משהו , לקחת ממנו יותר כסף מהמחיר האמתי . אסור להכשיל אותו ! ג . כתבו דוגמה משלכם . . 5 כדאי לתת דוגמאות נוספות , ואפילו להפוך את הביטוי לחלק מהלקסיקון הכיתתי , שיוביל להתנהגות אחראית . ננסה להבין את החקים האלה , ובאילו מצבים מתאים להשתמש בהם : . 4 " לא תקלל חרש " . ( פסוק יד ) א . השלימו את דבריקקטוס : הי , מה קורה פה ? אסור חרש ! מה אכפת לי ? ממילא הוא לא שומע ! ב . אם החרש לא שומע – מדוע אסור לקלל אותו ? . 5 " ולפני עור לא תתן מכשל " . ) פסוק יד ) השלימו את דבריגמלי : תזהר ! שהוא יזהר ! אבל הוא לא יכול !

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר