עמוד:91

. 3 סקר כתתי א . מי שמסכים – ירים יד ! מי היה מסכים לצאת לטיול בלי לדעת מתי , לאן ולכמה זמן ? מי היה מסכים לאכל בלי לדעת מה נותנים לו לאכל ? מי היה מסכים ללכת לחברים בלי לדעת אל מי הולכים ? מי היה מסכים לחתם על הסכם בלי לדעת מה כתוב בו ? ב . באילו מצבים או למי הייתם קדם כל מסכימים – ורק אז שומעים מה צריך לעשות ? . 4 בחרו במלים המתאימות להשלמת המשפט : אפשר להגיד , שהתשובה של בני ישראל – "נעשה ונשמע" – מבטאת : נאמנות הסוס בגידה התלהבות כבוד הסכמה אפשר לבחר יותר ממלה אחת , ואפשר להוסיף עוד מלים מתאימות . טוב , אחריהמכות והיציאה ממצריםוקריעת ים סוף ... אחרי כל אלה קשה לסרב לאלהים . תרגילים לעבודה עם ו' ההיפוך : קראו את שמות פרק ב ובחרו מתוכו פסוק שמופיעה בו ו' ההיפוך . נסו לכתוב את הפסוק בעברית שלנו . אפשר גם לסמן פעלים עם ו' ההיפוך . נגלה שיש לא מעט כאלה . . 3 אורך הזמן שיושקע בסקר תלוי במורה . הרעיון הוא להמחיש את חוסר ההיגיון , ולשם כך כדאי להשתמש בדוגמה או שתיים . הסקר יכול להתנהל על ידי המורה או על ידי אחד התלמידים . השאלות מונחות לפניהם , וכדאי לרשום את התשובות . הסקר מעורר וממחיש , וקל לכולם להשתתף בו . משום כך הוא מגייס את כל התלמידים לחשיבה . עם זאת יש לזכור את חלוקת הזמן ולא להפוך את הסקר לעיקר השיעור . דברי גמלי קושרים בין דברי העם לאירועים הקודמים . למעשה , דברי העם הם תגובה לאירוע הגדול הקודם – קריעת ים סוף .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר