עמוד:35

הסנה הבוער - מנוי משה . 6 בפרק ג פסוק ב כתוב שמשה ראה לפניו משהו . מה הוא ראה ? א . סמנו את התשובה המתאימה : שיח בוער ונשרף . שיח עף ברוח . שיח בוער ולא נשרף . ב . מה מוזר במראה שראה משה ? ג . רוצים לנסות לציר את המראה המוזר שראה משה ? בבקשה : שמות פרקים ג , ד 29 השארנו ככותרת את הצירוף " הסנה הבוער , " המסמן אירוע תנ"כי מרכזי בתרבות ישראל , אף שהמילים אינן מוכרות ואינן מובנות לילדים . כדי להסביר את מהות הביטוי הבאנו שאלת ביאור במשימה הבאה . . 6 ג . אנחנו מאמינות שיש ערך רב בשילוב יצירות אמנות בשיעור , גם כדי להראות את ההשפעה הגדולה של הסיפור על יוצרים מגוונים בתקופות שונות , וגם כדי להראות את הפרשנות הנרחבת שכל יצירה מביאה אתה לטקסט המקראי . הציור איננו חובה , אבל משימות מסוג זה מאפשרות לעוד תלמידים , בעלי סגנונות למידה שונים , להשתתף השתתפות פעילה ויוצרת בשיעור . לפניכם ריכוז יצירות ובהן משה והסנה הבוער . אפשר להקרין את היצירות ולשוחח עליהן בכיתה : מה בולט בכל יצירה ? כיצד נראה משה ? כיצד מצויר הסנה ? באילו צבעים בחר האמן לתאר את המחזה ? איזה ציור אני אוהב ולמה ... אפשרות אחרת : לחלק את הכיתה לקבוצות . כל קבוצה תקבל יצירה אחת לניתוח ; ולסיכום – הקבוצות יציגו לפני הכיתה את הניתוח שעשו . משה עומד לפני הסנה הבוער , ציור קיר מבית הכנסת העתיק בדורה אירופוס ( בסוריה )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר