עמוד:150

סיפור של ילדה חירשת פעילות 4 ב בשיחה לאחר קריאת הסיפור האישי של אורנה לוי , התלמידים מתבקשים לספר על מקרה שקרה להם , שבו הרגישו תחושה דומה לתחושותיה של אורנה . ייתכן שאחדים מהם יתקשו לגבש את התחושות שמשתמעות מהסיפור , כך שיהיה מקום לשיחה מפורטת יותר : באיזה מצב הייתה אורנה ? איך אתם הייתם מרגישים במצב כזה ? בסיפור אורנה תיארה מצב שבו היא נדרשת לעמוד בכללי התנהגות מקובלים למרות שאיננה מרגישה שייכת ואיננה יכולה להשתייך בגלל חומת השפה . היא חוותה תסכול , שעמום וקושי . מצב כזה נפוץ בחייהם של ילדים החיים בעולם המותאם בדרך כלל למבוגרים - כאשר הם נקלעים לסביבה זרה , או למקום שמדברים בו בשפה זרה , או למקום עם כללי התנהגות אחרים - ומתקשים להשתלב . בפעילות זו , הנוגעת למצב רגשי שהילדים עשויים להזדהות אתו , מומלץ לענות על השאלות לאו דווקא במילים . הילדים יכולים לתאר את המקרה שאירע להם , תחושותיהם והתנהגותם גם בתנועה או בציור . שם הפרק : שפנים בסלע ( כרך 2 עמ' ( 28 נושא הפרק הפרק מציג מידע על שפן הסלע ומתמקד בדרכים לחקר ולגילוי עובדות עליו . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים ילמדו על שפן סלע , בעל חיים נפוץ יחסית בשמורות טבע בישראל . . 2 התלמידים יכירו היבטים אחדים בתהליך מחקרי : עיון במקורות מידע ותצפית שדה . יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יתנסו בנקודת המוצא של תהליך חקר – שאילת שאלות . . 2 התלמידים יאתרו מידע וישוו מידע מכמה מקורות מידע . . 3 התלמידים יזהו מאפיינים של טקסט מידע ( אנציקלופדיה מקוונת ולקסיקון מקוון . ( . 4 התלמידים יזהו מאפיינים של דיווח ( תצפית שדה . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר