עמוד:148

הערות והצעות להוראת הפרק הפרק מתחיל בשאלה למחשבה : איך מתנהלת התקשורת עם הסביבה של מי שאינו יכול לראות או לשמוע ? אפשר להעלות את השאלה בכיתה ולשוחח על הנושא : מה יודעים הילדים על דרכי התקשורת של בעלי לקויות שונים ? האם הם מכירים את הנושא באופן אישי , דרך מכרים או קרובי משפחה ? הריאיון עם לי דן מספק מידע על שפת הסימנים , ונוסף על כך חושף את התלמידים למאפייני הסוגה . פעילות 3 שאלה זו מצביעה על סוגי המידע העיקריים שניתן לקבל דרך ריאיון : את סיפורו האישי של המרואיין , מידע על הנושא שהמרואיין מתמחה בו , דעות ומחשבות של המרואיין . מאפיין נוסף שעולה דרך שאלה זו , הוא שהמידע הנמסר בריאיון אינו רציף . בדרך כלל המידע נשזר בין השאלות ולא מוגש בצורה מסודרת ומובנית כמו בקטע מידע . הסיפור האישי , המידע הכללי , דעות , מחשבות ורגשות – כולם מתפתחים לסירוגין לאורכו של הריאיון . פעילות 4 א . כאן מופנית תשומת הלב למאפיין נוסף , והוא היותו של הריאיון מפגש חי ודינמי בין אנשים . בניגוד לטקסט מידע , כתבה או סיפור , יש בריאיון אלמנט של ספונטניות . המראיין מגיב לדברי המרואיין ויכול תוך כדי השיחה להוסיף שאלות , לברר דברים לעומק ולהעיר על הנאמר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר