עמוד:142

כרך 2 שם הפרק : ייחודו של יוצר - אריך קסטנר ( כרך 2 עמ' ( 7 נושא הפרק הפרק מזמין את התלמידים למפגש עם אריך קסטנר , ( 1899-1974 ) סופר גרמני בעל שם עולמי , אהוב על גדולים ועל קטנים ועטור פרסים , שכתב 19 ספרים לקוראים צעירים , בהם " אמיל והבלשים , " " פצפונת ואנטון , " " אורה הכפולה , " " הכיתה המעופפת , " "שלושים וחמישה במאי , " " האיש הקטן" ועוד . "כשפנה אל ילדים דיבר אליהם בשפתם , שידר טוב-לב ואופטימיות והעלה על נס ערכים הומניים [ ... ] את האני-מאמין ההומני שלו ניסח קסטנר באחת מהרצאותיו האחרונות : [ ... ] 'אני יודע שיש עדיין כמה ערכים טהורים : מצפונו של אדם , דמויות-המופת שלו , מולדתו , העולם הגדול , ידידות , חירות , זיכרון , דמיון , אושר והומור . כוכבים אלה מאירים עדיין בשמינו , והאדם המציג אותם ומספר עליהם לבני הנעורים מראה להם את השביל מן הדממה שלהם וממציאותנו שלנו אל עולם מסביר-פנים יותר , שאנו , המבוגרים , רואים אך איננו מסוגלים עוד לבוא אליו . אין בכוחנו להוריש לבני הדור הצעיר הרבה יותר מאשר רקיע מכוכב זה וברכותינו למסעם " . ' ( מתוך ילדים גדולים , כרך – 3 בעיקר אירופאים , מאת יהודה אטלס , ידיעות אחרונות ספרי חמד , 2003 עמ' . ( 73-74 מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יכירו את ה"סיפור" שמאחורי הקלעים , כלומר את הנסיבות שבהן נכתב אחד מהספרים הבולטים בספרות הילדים העולמית – אמיל והבלשים , את עמדותיו של קסטנר בנוגע לילדות ובנוגע לכתיבה לילדים ואת הערכים המשתקפים בספריו . . 2 התלמידים יקראו קטעים מיצירותיו של קסטנר לילדים – " הכיתה המעופפת , " " פצפונת ואנטון" ו"שלושים וחמישה במאי , " יתוודעו לדמויות ויקישו על עולמם שלהם ועל התנסויותיהם האישיות . . 3 התלמידים יעסקו בנושאים מוסריים-ערכיים כמו חברות , אחריות , אומץ וגבורה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר