עמוד:186

מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים נחשפים לעולם הנמלים ובמיוחד לדרך שבה הן מתנהלות כקבוצה . סיפור המסגרת והטקסטים מובילים להבנה שהקן מתנהל בשיתוף פעולה . יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יקשרו בין סוגת הטקסט המידעי-מדעי לבין " מציאות" כלשהי וכך יעמדו על המטרה של קריאת הטקסט – לרכוש ידע בנושא נתון . 2 התלמידים ירכשו אסטרטגיות להתמודדות עם טקסט מידע-מדעי ועם המבנה שלו . . 3 התלמידים ישתמשו באסטרטגיות לבירור מילים קשות . . 3 התלמידים ימזגו את הידע התוכני הנרכש לשם כתיבת טקסט משכנע . . 4 התלמידים יעסקו בצורת הסמיכות כחלק מהיחשפותם לדחיסותו של טקסט מידע-מדעי המוסר מקסימום מידע במינימום מלל . הערות והצעות להוראת הפרק החשיפה נעשית דרך הצגה של נושא מידעי-מדעי אשר עטוף במסגרת סיפורית וכך מתאפשר לתלמידים : . 1 להפוך לחלק מן העלילה - ההיבלעות ( immersion ) שלהם בעולם הנמלים המוצג בפרק מעלה את המוטיבציה שלהם להירתם ללמידה ; . 2 ללמוד למידה אינטראקטיבית דרך קבלת משובים ו " טיפים , " ומצד שני להעניק עזרה לדמות מתקשה ; . 3 ליהנות ולהתמודד עם אתגרים . היחידה המתוקשבת פעילויות 3-5 פעילויות אלה עוסקות בקשר שבין הפסקות בטקסט וחושפות את התלמידים להיבט שניתן להיעזר בו כאחד מהגורמים היוצרים את הלכידות בטקסט . פעילות 4 פעילות זו עוסקת במיפוי הטקסט לתרשים כאסטרטגיה להבנת הנקרא . דרך המיפוי התלמידים מציגים את הבנתם . עוד לפני זה מתאפשר לתלמידים להסביר באופן עצמאי את תהליך בחירת הקן . הבנה דרך הסברה – כאשר אנחנו מסבירים לעצמנו או למישהו , אנחנו יכולים להבין פתאום דברים שלא בטוח כי הבנו בעת קריאת הטקסט .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר