|
עמוד:30
ג . השוואה בין המידע שמספק הטקסט החזותי ( וידיאו ) לבין המידע בטקסט שבספר הלימוד . פעילות מסוג זה מעודדת חשיבה , שאילת שאלות , נקיטת עמדה או הסקת מסקנה . משימות השוואה בין טקסט חזותי לטקסט כתוב מופיעות גם כמשימות סיכום והערכה בספר הלימוד הדיגיטלי . ד . השילוב של סרטוני וידאו בספר מאפשר לעסוק במיזוג מידע הנובע מסוגי מדיה שונים – דבר המהווה את אחת ממטרות הלימוד של מיומנויות מחשב ומידע בכיתות הגבוהות של בית הספר היסודי . שילוב זה , העוסק באחת מאסטרטגיות החשיבה מסדר גבוה , הוא אחת ממטרות הלימוד של מיומנויות מחשב ומידע . ה . גריין ( טיזר ) לשיח דבור בכיתה - המורים יכולים לעצור את הווידיאו והתלמידים מוזמנים לנבא מה יקרה בהמשך על סמך מה שכבר ראו . בחלק מן הסרטונים מופיעה שקופית שמזמינה את התלמידים לשיח דבור בכיתה . מורים מחברי ספר זה סבורים שהמחשב והאמצעים הטכנולוגיים האחרים ( כמו הווידיאו ) לעולם לא יחליפו את המורה בכיתה . עם זאת , מורים שישלטו בהיבטים הפדגוגים של המחשב וירתמו אותם להשבחה של איכות ההוראה והלמידה ייהנו מהיתרונות שהטכנולוגיה מציעה , כפי שמודגם להלן . מד"לים מצולמים – על גבי הספר יוטמעו מדריכים מצולמים קצרצרים , שיאפשרו למורים לצפות בהסברים המלווים בהמחשות , בהצעות לתהלוך , בטיפים להוראת הפרק בכיתה ועוד . המדריכים המצולמים הם עוד נדבך של המדריך למורה בגרסתו הכתובה . הם מחברים בין היתרונות השונים של המדיה החזותית ואף עונים על השונות הקיימת בקרב המורים בכל הנוגע לדרך הלמידה שלהם עצמם . משימות הערכה מקוונות – בגרסה הדיגיטלית של הספר נוספו פעילויות מתוקשבות המכילות משימות ההערכה וסיכום של הנלמד בפרק . המורים יכולים לבחור באיזה אופן להשתמש בהיצע – כמבחן או כסיכום . כלי זה מאפשר למפות את התוצאות לפי כל פרט בכיתה ולפי שאלה ומעניק תמונת מצב מהימנה של נושאי הלימוד . מענה לשונות בין תלמידים – הפעילויות המלוות את הספר הדיגיטלי נותנות מענה הן לתלמידים מתקשים והן לתלמידים מצטיינים . כתיבה באמצעות המקלדת , גרירה במקום העתקה למחברת והקשבה חוזרת לטקסט מלווה בקריינות הן יכולות טכנולוגיות המקלות על הלמידה והופכות אותה לחווייתית עבור התלמידים המתקשים . פעילויות אחרות עשויות לאתגר את החשיבה של התלמידים המתקדמים ואת הקריאה הדמומה והקולית שלהם . ההיצע המגוון מסייע למורים לתת מענה לתלמידים בעלי סגנונות למידה שונים . הרחבת המסגרת הלימודית ומקורות המידע – מאפיינים אלו מאפשרים למורים לגוון את דרכי ההוראה שלהם . כך למשל , הם יכולים להתחיל יחידת לימוד באמצעות סרטון וידיאו ובעקבותיו לדון בתופעות לשוניות המופיעות בו . המורים יכולים גם לתעד את דברי התלמידים בקובץ או בלוח חכם כדי לחזור ולצפות במקור המידע בסוף יחידת הלימוד ולבדוק האם משהו השתנה בהבנתם של התלמידים .
|
|