עמוד:85

לתשובה בעזרת מילים או סימנים בטקסט . כדי לגשת לטקסט כה זר בסגנונו לילדים , כדאי לצייד אותם באסטרטגיות קריאה ואף להעלות אותן למודעות . אחת הדרכים היא לחפש סימני פיסוק המרמזים על ציטוטים : מירכאות ( לציטוט ) ונקודתיים ( לטרום ציטוט . ( המילה " כלומר" היא מילה המתקשרת עם הסבר שעתיד להגיע . כדאי לתת לתלמידים דוגמאות לשימוש במילה הזו כמטרימה הסבר – ואפשר גם לתת דוגמאות מאותו עולם שיח ( אם כי דוגמאות מוכרות יותר . ( למשל – " ואהבת לרעך כמוך" – כלומר : תאהב את החבר שלך כמו שאתה אוהב את עצמך . שם הפרק : היום שאחרי סוכות ( כרך 1 עמ' ( 31 נושא הפרק על שמיני עצרת ושמחת תורה , וגם על פעלים שונים בעברית שיש להם משמעות דומה . בפרק טקסט מידע העוסק בחג שמיני עצרת , שהפך במשך השנים גם ליום שמחת תורה , וכן הפיוט " מפי אל" המושר בקרב קהילות ישראל השונות ביום זה . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יכירו את המונחים " שמיני עצרת" ו"שמחת תורה" ויבינו את משמעותם . . 2 התלמידים יכירו פיוט שמקובל לשיר ביום זה ויבינו את הרעיון שבמרכזו . יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יכירו מילים במשלב שירי גבוה וייעזרו בשורשים , בניבים ובהקשר כדי להבינן . . 2 התלמידים יתוודעו לקישוט הפואטי המוכר בשם " אקרוסטיכון" הערות והצעות להוראת הפרק קטע המידע "שמיני עצרת" שמיני עצרת הוא חג שאינו מוכר לרבים , ויש הסוברים כי זהו אך שם נוסף לחג שמחת תורה , המוכר יותר בציבור הרחב . הטקסט מסביר את ההבדלים בין שני החגים – שמיני עצרת ושמחת תורה החלים בארץ באותו יום . לשמחת תורה מנהגים מיוחדים רבים : נוהגים לקרוא בתורה גם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר