עמוד:84

- פסיפס של זהויות וקבוצות אוכלוסייה : התייחסו למגוון האנושי בירושלים , לקבוצות ולתתי הקבוצות . עזרו לתלמידים להבין את ההבדל בין הקבוצות השונות , שעשוי להיות מבלבל : הקבוצה היהודית היא גם קבוצה דתית וגם קבוצה לאומית . הקבוצה הערבית היא קבוצה לאומית הנחלקת לקבוצה דתית נוצרית ול קבוצ ה דתית מוסלמית , וכן הלאה . - בין עיר היסטורית למטרופולין מודרנית : בחלוקת הזמנים בין השיעורים , שימו לב כי אתם מותירים די זמן לעסוק בירושלים היום . ההיסטוריה של ירושלים יכולה להחזיק שנת לימודים שלמה , אך חשוב להתמקד ולזקק במהלך הלימוד את ההיבטים הגאוגרפי י ם . כמו כן , הציגו את הקשר בין העבר של ירושלים ל אתגרים שעמם היא מתמודדת היום , והשאירו זמן לעסוק באתגרים שלה כעיר מודרנית . - חדש מול ישן , שימור מול פיתוח : כעיר עתיקה שהיא גם מטרופולין מודרני ת , ירושלים מתמודדת עם הרבה אתגרים ודילמות של שימור הישן מול פיתוח החדש . העיר מזמנת דוגמאות מכל הסוגים למתח שבין שימור לפיתוח , ורבים מהם מוזכרים בפרק : החל מהריסה של מבנים בעלי ערך היסטורי רב לטובת בנייה חדשה , דרך שימור חלקי של בניינים , ועד להחייאת אזורים שנועדו לשימור דרך התפתחות עירונית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר