עמוד:61

ומתחם בילויים בלילה . ( אולם חשוב לזכור ש לא כל שימושי הקרקע יכולים להסתדר יחדיו . אפשר לבקש מכל קבוצה להכין פלקט או מצגת ה מסכמים את החלטתם . בשלב השני כל קבוצ ה מציגה את תכניתה ומנמק ת אותה . חשוב לכוון את התלמידים להבין שאין החלטה נ כונה אחת . אפשר למנות קבוצה אחת שת ייצג את מועצת העיר ועליה לבחור בהצעה אחת מבין אלו שהוצגו , ו אפשר לתת לכיתה כולה להכריע באמצעות הצבעה . פרק ב : ה נגב – אדם ו מדבר הפרק עוסק ביחסי הגומלי ן שבי ן האדם למדבר , כפי שהם מתבטאים בחבל ארץ זה . כדי לעמוד על אופיים של יחסי הגומלין , תחילה מוצגים התנאים הטבעיים ש האדם מתמודד עמם , ובעיקר מאפייני האקלים והנוף . אחרי כן מוצגת הפריסה של היי שובים בנגב במרחב , אופיים , ענפי הכלכלה שהתפתחו בנגב וכמובן שמירת הסביבה . ה תלמידים מקבלים את המידע מצוות " מומחים , " ו הם נדרשים לעבד אות ו ולהסיק מ מנו מסקנות . בפעילות המסכמת של הפרק עליהם לגבש עמדה בשאלות העוסקות ב פיתוח הנגב ולהציגה ל פני הכיתה . פעילות מקדימה נ תחיל בהצגת מפה של ישראל ונשאל " : היכן נמצא הנגב . " ? נראה שהנגב נמצא בדרומה של ישראל , והוא גם חבל הארץ הגדול בישראל . למעשה , ה נגב תופס יותר מ מחצית משטחה של ישראל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר