עמוד:49

חשיבותה של חלוקה זו נעוצה בכך שרבים מן הנתונים הסטטיסטיים במדינה נאספים על פיה . המדינה יוצרת את ה חלוקה הז את כדי לנהל את התושבים ולשרת אותם ואת צורכיהם . חלוקה זו עשויה להיות רלוונטי ת בייחו ד לעבודות החקר של התלמידים – אם הם יזדקקו לנתונים לצורך עבודתם , הם ימצאו אותם בחלוקה למחוזות ולנפות . בפעילות המסכמת של פרק הכלכלה ( הפרק הבא ) מופיע דף מהשנתון הסטטיסטי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה , ו בו מוצגים הנתונים לפי מחוזות ונפות . כדאי להפנות את התלמידים להתבונן בו ו ללמוד לקרוא בו . כדאי גם לשים לב ש הנתונים מופיעים ב מרוכז בחלוקה למחוזות , ומתחת לכל מחוז שמתחלק לנפות מופיעה ההתפ לגות הפנימית ל נפות . משימות לסיכום הפרק במשימות הסיכום מופיע עיבוד של עמוד מ השנתון הסטטיסטי . מדובר בתצוגה מורכבת , ו זוהי הזדמנות להנחות את התלמידים כיצד לקרוא לוח נתונים מסוג זה . כדאי לשים לב לכך ש הנתונים מופיעים הן באופן מוכלל והן בפירו ט . לדוגמה , אנו יכולים לראות כמה יישובים או תושבים מצויים בטבעת הפנימית , ולאחר מכן לקבל את ההתפלגות שלהם לפי גזרות ולפי יישובים . ההתפלגות הפנימית מופיעה מתחת לנתון הכללי ונכללת בו . כך גם ההתפלגות של האוכלוסייה לפי לאום – תחילה מופיע הנתון הכללי , ולאחר מכן מופיעה התפלגות פנימית . זוהי הזדמנות להפנות את תשומת לבם של התלמידים לכך שיש ערך לכל אחד מסוגי הנתונים : נתונים מוכללים מעניקים את התמונה הרחבה , ואילו נתונים מפורטים מאפשרים לקבל מידע פרטני . אופן הצגת הנתונים בלוח מאפשר לראות גם את הנתונים המוכללים וגם את הנתונים המפורטים במקום אחד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר