עמוד:41

. 3 במפות האקלים מוצגים נתוני אקלים של אזור רחב , ואילו הקלימוגרף מציג נתוני אקלים במקום מסוים . ( שימו לב , הסעיפים 1-3 שלמעלה יעזרו לכם להתמודד עם משימת הסיכום שבעמוד 46 שאלה מס' – 2 חשיבה ביקורתית ( . ז . הקשר בין המפה הפיזית למפות האקלים – התלמידים יבינו שיש קשר בין גובה המקום ( כפי שהוא נראה ב מפה הפיזית ) ל טמפרטורות נמוכות יחסית ול כמות משקעים גבוהה , כפי שמראה מפת האקלים . פעילות מסכמת א . יש בספר הלימוד פעילויות לסיכום ; ב . המלצה נוספת : עבודה בזוגות ובניית מצגת משותפת בכיתה : כל זוג תלמידים " יתרום " שקופית אחת למצגת משותפת ( באמצעות " גוגל דרייב " ) בנושא " אדם ואקלים באזורי הארץ " . כל זוג יחפש תמונה , נתונים או קטעי עיתונות המבטאים קשר בין האקלים לאדם ומעשיו . לצד התמונה / סרטון / קטע וידאו יוסיפו התלמידים הסבר . לדוגמה : התלמידים ישלבו בשק ופית תמונה של מטע בננות , ויסבירו שב ישראל מגדלים בננות בעיקר בעמק הירדן משום שאין שם כמעט סכנה לקרה והטמפרטורות באזור מתאימות לגידול שיח זה . זוג תלמידים אחר יכול להביא נתונים מתוך אתר השירות המטאורולוגי , להסביר מדוע בחר ב נתונים אלו ו להסביר כיצד הם משפיעים על ה מתגוררים באזור . פרק ג : מקורות ה מים על הפרק ב פרק " מקורו ת המים " התלמידים לומדים על מקורות המים הטבעיים של ישראל , ובודקים כיצד אפשר לחלק את הארץ לאזורים לפי התבחין הזה . כמו כן הם לומדים כיצד המדינה דואגת לספק מים לכל אזור בארץ , ו בודקים כיצד מתמודדים עם מחסור במים . הפרק נמצא אחרי הפרקים העוסקים בחלוקה הפיז ית של הארץ ובחלוקה האקלימית . החלוקה לפי שני התבחינים הראשונים מוחשית י ותר מאשר תבחין המים , מפני ש התבחין הפיז י נראה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר