עמוד:20

נדגים זאת על מפת מערכת המים בישראל : שלב : 2 מאין ולאן זורמים המים ? התוואי של המוביל הארצי , זיהוי מפעלי מים שונים המחוברים לעורק הראשי שלב : 3 השוואה בין הנתונים במפה לטקסט המופיע בספר שלב : 4 הסקת מסקנות בנוגע למקורות מים טבעיים ולמקורות מים אחרים ( מליחים , מותפלים , מושבים ) שלב : 1 קריאת הסימנים במפה שלב : 5 שאילת שאלות : מדוע צריך שני קווים לנגב ? כמה מתקני התפלה פעילים יש ? מהן התכניות לאספקת מים בישראל בעתיד ? נ יתוח תצלומים התבוננות בתצלומים וניתוח שלהם הם אמצעי עבודה חשובים של גאוגרף . ב תצלומים יש מידע רב שהגאוגרף יכול ללמוד ממנו . למשל , כיצד נראה מקום מסוים בזמן מסוים . איך מנתחים תצלום ? ראשית רושמים איפה צולם התצלום ו מתי הוא צולם . אחר כך מתבוננים בתצלום . לא ממהרים לעבור לתצלום הבא . מנסים לאסוף כמה שיותר פרטים ולרשום מה רואים . אחרי שרושמים את מה שרואים , מחפשים תשובה לשאלה : " איך זה נראה " ? איך נראים הבתים ? האם הם גבוהים ? נמוכים ? צפופים ? מסודרים בשורות או אולי מפוזרים ? והעצים ? האם הם צומחים ברווחים קבועים או בצורה אקראית ? חשוב מאוד לציין גם כמויות . הגאוגרף שואל את עצמו למשל : כמה בתים נראים בתצלום ? או : כמה עצים נראים בתצלום ? זהו השלב הראשון . עד עתה אספנו מידע מתוך התצלום . מערכת המים בישראל

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר