עמוד:10

פרק בספר הלימוד בקע ים המלח האזור שלי – למידה וחקר בהובלת המורה יחידה : 5 ירושלים בירת ישראל הקדמה עבר וקדושה בירושלים מאפייני אוכלוסייה , שכונות ותעסוקה בירושלים אתגרים לעתיד נושאים מרכזיים גאולוגיה ( היווצרות הבקע , ( שינויים במפלס המים בים המלח , תעשייה , תיירות מיקום וגבולות , מאפיינים , סוגיה מרכזית , עבודת חקר של התלמיד מימי דוד ועד ימינו היכרות עם קבוצות אוכלוסייה ועם מקומות תעסוקה ירושלים – בירת ישראל וגורמי מיקום שימור ופיתוח , התחדשות עירונית , ניהול עיר קדושה לשלוש דתות להלן תקציר יחידות הספר : יחידה : 1 מבוא יחידת המבוא עוסקת בשני תחומים : א . התלמידים יכירו את מקומה של ישראל במרחב העולמי והאזורי וילמדו למקם את ישראל במפת העולם , אגן הים התיכון והמזרח התיכון . כמו כן , הם יכירו את גבולות מדינת ישראל ויבחינו בין סוגי הגבולות : גבול מדיני , גבול יבשתי , גבול ימי , גבול מוסכם וגבול שאינו מוסכם ; ב . התלמידים יתוודעו לעיקרון מרכזי בגאוגרפיה – חלוקה ומיון של המרחב לאזורים על פי תבחינים ( קריטריונים . ( עיקרון החלוקה לתבחינים מלווה את הספר כולו וחשוב לבסס את המו נח כראוי . יחידה : 2 נושאים מרכזיים בגאוגרפיה של ישראל ביחידה זו התלמידים נחשפים לנושאים מרכזיים בגאוגרפיה של ישראל : צורות הנוף , סוגי אקלים , מקורות המים , אוכלוסייה ויישובים וענפי כלכלה . כמו כן , התלמידים יעמיקו את ההבנה של עקרון חלוקת המרחב לפי תבחינים . למעשה , כל אחד מהנושאים משמש תבחין לחלוקה שונה של המרחב הארץ ישראלי . כך למשל חלוק ת ישראל לפי יחידות נוף בישראל היא שונה מהחלוקה לפי אזורי אקלים . שימו לב : יחידה זו היא הבסיס ללמידה ע ל מאפייני האזורים ו לעבודת החקר . אנו ממליצים ש כאשר תלמדו את הנושאים תיישמו את הלמידה על האזור שלכם . כשתלמדו על המבנה הפיז י של ישראל תתייחסו למבנה הפיז י של האזור שלכם , וכך גם כשתלמדו על נושאים נוספים כגון האקלים , המים , היישובים והכלכלה . מומלץ להתחיל להכין תלקיט נתונים על האזור שלכם כבר בשלב הלמידה הזה . אפשר למשל לבדוק באתר של השירות המטאורולוגי את נתוני מזג האוויר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר