עמוד:123

. 2 אל מי פונה המשוררת ? מה היא מבקשת ועבור מי ? . 3 א . העתיקו את הפעלים המופיעים בשיר . ב . על פי מה אפשר למיין אותם ? . 4 שימו לב לסימני הפיסוק בשיר : כמה פעמים מופיע סימן קריאה ? היכן ? שערו מדוע . כיצד נדגיש בקריאה הקולית את סימן הקריאה ? הדגימו . האם תקראו באותו קצב את כל השיר , או שכדאי לעשות הפסקה קלה במקומות מסוימים ? איפה ? מדוע ? . 5 עבודה בזוגות א . בררו את פירושיהן של המילים הקשות לכם . ב . ציינו את המילים בשיר שיש חשש שתטעו בקריאתן . תוכלו לסמן אותן , או להגדיל אותן , או להשתמש בכל רעיון אחר שיוכל לסייע לכם בקריאתן . חזרו עליהן כמה פעמים , עד שתרגישו שאתם קוראים אותן נכון ובשטף . ג . התאמנו יחד בקריאת השיר זה בפני זה לקראת קריאה לפני הכיתה . ד . הקליטו את קריאתכם והאזינו לה . ה . אפשר גם לנסות להתאמן בקריאה ביחד , הדורשת תיאום של הקצב וההטעמה בין הקוראים . מתאמנים בקריאה בקול . 1 עבודה בזוגות לפניכם שלושה שירים : צל ומי באר מאת יורם טהרלב , תפילת האילן , שהוא המנון שמורת הטבע של מוזמביק ובאלפי חלילים מאת נורית זרחי . א . קראו את השירים בקריאה דמומה . ב . בחרו יחד שיר אחד שתקראו בקול לפני הכיתה . ג . קראו יחד את השיר ושוחחו ביניכם על הנקודות האלה : מהו הנושא של השיר ? האם יש מקומות שתרצו להדגיש בזמן הקריאה ? כיצד תדגישו ? ד . התאמנו לקראת קריאה קולית לפני קהל : העתיקו את המילים המ וּ עדות לקריאה לא מדויקת . חשבו אילו מקומות החלטתם להדגיש . קראו את השיר קריאה מדויקת , שוטפת ומוטעמת והקליטו את עצמכם כמה פעמים , כדי לשפר את הקריאה ( היעזרו ברשימה שהכנתם בכיתה . ( שימו לב ! יש לקרוא את סופי המשפטים ולא "לבלוע" מילים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר